Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.
Tradicija dobrih želja u digitalnom obliku
Piše: Ivana Markić - 13.12.2020.
Nacionalna i sveučilišna knjižnica pokrenula je blagdansku akciju kako bi oživjela tradiciju dobrih želja – tradiciju slanja božićnih čestitki
Božićne čestitke vrijedan su dio hrvatske kulturne baštine.
Već su sredinom 19. stoljeća pisane čestitke s raznovrsnim motivima zamijenile čestitanje božićnih i novogodišnjih blagdana u obliku usmene (pjevane ili govorne) poruke. U fondu Grafičke zbirke Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu nalazi se oko 150 tisuća razglednica različitih motiva, među njima i oko pet stotina jedinstvenih božićnih čestitki koje datiraju od početka 20. stoljeća pa nadalje.
Kako bi javnost upoznala s ovim očuvanim zapisima prošlosti koji su dio stoljetne hrvatske tradicije, Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu pokrenula je prigodnu akciju “Tradicija dobrih želja” kojom uz poruku svaka želja je posebna poziva građane da se ovih blagdana, baš kao nekada, povežu blagdanskom čestitkom.
U sklopu akcije priredili su mrežnu stranicu tradicijadobrihzelja.nsk.hr na kojoj se mogu pogledati neke od najljepših čestitaka iz njihova bogata fonda i preuzeti besplatna mobilna aplikacija Advent u Zagrebu u kojoj su ove čestitke i digitalno zaživjele.
“Mnogi ove blagdane zbog situacije povezane s pandemijom koronovirusa neće moći provesti u krugu obitelji i prijatelja te nas je to dodatno potaknulo da oživimo tradiciju slanja božićnih čestitaka koje su već čitavo stoljeće dio hrvatske baštine i simbol zajedništva, povezanosti i radosti. Bez obzira na to komu je i kako uputili, božićna čestitka prilika je da u srcu ostanemo povezani i svojim najmilijima pošaljemo najljepše želje jer, uistinu, svaka je posebna”, istaknuo je voditelj Odsjeka Marketing i komunikacije NSK Sandi Antonac.