Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.
JAVNI POZIV ZA PRIJAVU ŠTETE
Piše: Ivana Markić - 26.03.2020.
Grad Zagreb objavio je javni poziv kojim se pozivaju oštećenici, fizičke i pravne osobe na čijoj je imovini utvrđena šteta od prirodnih nepogoda da istu prijave Povjerenstvu Grada Zagreba na propisanom obrascu. Do sada za zaprimljeno preko 20.000 prijava šteta na objektima.
“Oštećenici koji imaju osiguranu imovinu ne mogu se prijaviti za nakanadu štete, i oni koji nemaju legaliziranu imovinu. Prihvaćat će se oni zahtjevi kojima je šteta 60 posto ili više, njima će se odobriti do pet posto vrijednosti te štete”, rekla je novinarima pročelnica Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša Mirka Jozić.
Dodala je kako taj postotak Vlada može iznimno povećati.
“Napravljen je javni poziv koji je objavljen na internetskoj stranici www.zagreb.hr. Napravili smo i elektronski obrazac kako bi se smanjili socijalni kontakti i izlazak iz kuća. Onaj tko nema mogućnost ispunjavanja elektronskim putem može poslati poštom ili u pisarnici to popuniti. Na javnom pozivu je naznačeno šest adresa po cijelom gradu”, objasnila je Jozić.
Naglasila je da je zakonski rok za prijavu šteta 12 dana, ali da su zamolili Ministarstvo financija da se ti rokovi produže, a oni su im odgovorili da to mogu učiniti koliko god je potrebno s obzirom na koronavirus.
Gradonačelnik Milan Bandić najavio je da će Vladi predložiti formiranje zajedničkog radnog tima radi hitne izrade zakona o sanaciji jer zbog postojećeg zakona na naknadu ne mogu računati svi.
“S obzirom da se radi o privatnoj imovini potrebno je regulirati zakonom način postupanja od saniranja da se mogući efikasnije postupanje, jer nam Zakon sada veže ruke. Očekujemo djelovanje Vlade u smislu osiguranja sredstava iz EU fondova i proračuna RH s proračunom Grada Zagreba. Mi smo proglasili prirodnu nepogodu, samim time i osnovali fond odnosno račun Grada u koji svi mogu uplaćivati donacije za sanaciju posljedica potresa. Još ranije smo osnovali i fond vezan uz epidemiju COVID-19 u koji ću sve dok traje epidemija uplaćivati 20% svojih primanja.”
Gradonačelnik Milan Bandić kazao je da će preko 400.000 gospodarskih subjekata osloboditi 30 posto komunalne naknade, a donesena je i odluka da se zagrebačke poduzetnike oslobodi od plaćanja najamnine zakupa gradskih i javnih prostora u stopostotnom iznosu, kao i zakup o javnoj površini.
“Ono što opet možemo prvi napraviti u ovom trenutku je da Grad Zagreba i Zagrebački holding sve zgrade i kuće koje su dobile markicu da su privremeno neuporabljive ili neuporabljive oslobodimo od režija svih trgovačkih društava koje isporučuju javnu uslugu, poput Holdinga, komunalne naknade i pričuve”, najavio je Bandić.
Apelirao je da isto učini Hrvatska elektroprivreda, HEP toplinarstvo i Hrvatske vode.
Zamjenica gradonačelnika i načelnica stožera civilne zaštite Grada Zagreba Jelena Pavičić Vukičević naglasila je da su im mnoge telefonske linije za prijavu šteta i pomoć zagušene, ali da otvaraju i nove brojeve koje će naknadno objaviti.
Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet poziva sve poslovne subjekte koji raspolažu specijaliziranim vozilima za rad na visini od 30 metara i manjim vozilima za rad na visini od 18 metara ili autodizalicama (autokranovima) koji su podobni za uklanjanje ruševina s krovova objekata, da se jave na e-mail poziv.graditeljstvo@zagreb.hr radi angažiranja istih na poslovima uklanjanja ostataka građevina s krovova objekata. U e-mailu je potrebno navesti s kojim brojem vozila i autodizalica raspolažu te svakako navesti i tehničke karakteristike strojeva.
Javni poziv otvoren je do daljnjeg.